Zarządzanie zespołem - czy warto odbyć szkolenie?

Zarządzanie zespołem – czy warto odbyć szkolenie?

Informcje

Szkolenie z zakresu zarządzania zespołem jest bardzo istotne w wykonywaniu codziennych obowiązków każdej osoby, która organizuje pracę innych osób oraz posiada podwładnych. Dedykowane jest menedżerom, liderom, koordynatorom, ale również właścicielom firm, project managerów oraz wszystkich osób obsadzonych na stanowiskach kierowniczych w szerokim znaczeniu tego słowa.

Efektywne zarządzanie zespołem jako klucz do sukcesu

Skuteczne zarządzanie zespołem i owocna współpraca z podwładnymi to klucz do sukcesu w każdej firmie. Warto jednak wiedzieć, że modelowanie postawy lidera wcale nie jest takie proste. Osoba taka musi powiem wiedzieć które zachowania oraz postawy są skuteczne, a które utrudniają mu pozostać autorytetem.

Nawet osoby, które nie urodziły się liderami, są w stanie efektywnie zarządzać grupą podwładnych. Wystarczy bowiem, że nauczą się sposobów, dzięki którym możliwe jest budowanie postawy lidera oraz wdrożenie ich do codziennej praktyki.

Komunikatywność zarządzającego jako klucz do owocnej współpracy

Osoba, która zarządza zespołem musi być komunikatywna. Co to oznacza w praktyce? Powinna pozwalać podwładnym wyrażać swoje zdanie, zostawiać pewne pole do samodzielnego działania i podejmowania niestrategicznych decyzji.

Aktywne słuchanie to niezwykle istotny element bycia managerem. Jednak komunikatywność to również umiejętność precyzyjnego komunikowania informacji pracownikom, które powinny być klarowne i zwięzłe oraz nie powinny pozostawiać żadnych wątpliwości. Perswazja jest tu kluczowa.

Czy da się modelować postawy podwładnych?

Odpowiadając od razu na pytanie – tak, jak najbardziej jest to możliwe. Jednak manager musi posiąść wiedzę w jaki sposób to zrobić. Każdy podwładny powinien mieć poczucie, że jest ważnym członkiem całego zespołu.

Nie może myśleć o tym, że jego kierownik może zmienić go na kogoś innego w każdym momencie. Pracownik musi mieć poczucie, że jest niezbędny. Dobry manager wspiera również i inspiruje swoich podwładnych oraz potrafi efektywnie angażować pracowników do kolejnych działań.

Korzyści z odbycia szkolenia z zakresu zarządzania zespołem

Odbycie szkolenia z zakresu zarządzania zespołem pozwoli na zdobycie umiejętności związanych nie tylko z budowaniem pozycji lidera oraz kształtowaniem odpowiednich postaw podwładnych. Po odbyciu szkolenia manager:

  • wie w jaki sposób wydawać polecenia aby były czytelne
  • wie w jaki sposób powinien motywować pracowników w sposób inny niż finansowo
  • zna najczęstsze błędy popełniane przez managerów, a które zakłócają owocną współpracę pomiędzy nimi a podwładnymi
  • wie w jaki sposób kontrolować pracowników, jak formułować zarówno pochwały, jak i niezadowolenie
  • wie w jaki sposób przekazać podwładnym feedback

Zarządzanie grupą osób nigdy nie jest łatwe. Zgranie różnych typów osobowości oraz różnorodnych predyspozycji to zadanie, któremu musi sprostać manager jeżeli chce nim pozostać.

Odpowiednie cechy oczywiście predysponują konkretną osobę do bycia kierownikiem, jednak do udoskonalenia swojej codziennej praktyki zawodowej niezbędne jest również zdobycie wiedzy i wdrożenie jej do codziennej praktyki zawodowej.

Artykuł powstał we współpracy z Leadership Center
0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments