Wynajem pierwszego biura – na co należy zwrócić uwagę?

Wynajem pierwszego biura – na co należy zwrócić uwagę?

Warto przeczytać

Każdy przedsiębiorca rejestrując swój biznes jest zobowiązany podać adres, pod którym będzie widniała jego firma. Aby to zrobić, niezbędny jest lokal. Jakie biuro do wynajęcia wybrać? Jakie są wady i zalety wynajmu biura w centrum? Ile kosztuje wynajem biura w większych miastach? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym tekście. Zapraszamy do lektury!

Wynajem biura, a potrzeby firmy

Wynajmując pierwsze pomieszczenie biurowe musisz pamiętać, że to ważny etap rozpoczęcia działalności gospodarczej. Wymaga to wnikliwej analizy potrzeb własnych, jak również współpracowników. Jeżeli Twoja firma liczyć będzie więcej, niż jedną osobę, będziecie codziennie korzystali z tej samej przestrzeni. Jednak nie zawsze, będziecie wykonywali taką samą pracę. Nie bagatelizuj wstępnych przemyśleń i kalkulacji. Mają kluczowe znaczenie przy wybieraniu odpowiedniego biura do wynajęcia.

Wśród kwestii, które należy rozpatrzyć znajdują się:

    • Ilość osób, która na co dzień będzie korzystać z wynajętej powierzchni,
    • Wyposażenie i metraż, potrzebny w tym celu,
    • Dostępność mediów i nowoczesnych technologii,
    • Funkcjonalność pomieszczenia,
    • Stan techniczny pomieszczenia,
  • Wpływ lokalizacji na dochodowość,
  • Wpływ lokalizacji na dostęp do klientów,
  • Dostępność parkingu,
  • Dojazd i komunikacja miejsca,
  • Usługi dodatkowe (poczta, sklepy czy banki w pobliżu).

Każde z powyższych zagadnień wymaga dokładnej interpretacji i analizy, pod kątem wymagań branży, w której się specjalizujesz. Każde z nich rodzi również kolejne zapytania, na które musisz być w stanie odpowiedzieć. Takie strategiczne myślenie polega na tym, że poprzez zadawanie sobie samemu coraz większej liczby pytań (zarówno aktualnych, jak i dalszoplanowych potrzeb firmy), możesz uzyskać potrzebne informacje dotyczące lokalu i lokalizacji biura do wynajęcia. A to znacząco ułatwi podjęcie decyzji i zawęzi obszar poszukiwań.

Rodzaj działalności a potrzeby Twojego biura

To, jaki rodzaj działalności wykonujesz, jak również czy towarzyszą Ci współpracownicy, będzie miało wpływ na wybór odpowiedniej przestrzeni biurowej. Zwłaszcza w kwestii metrażu, ponieważ inne potrzeby ma studio graficzne, a inne biuro architektoniczne.

Najważniejsze, aby każdy pracownik miał odpowiednio przystosowane biurko i fotel, jak również odpowiednią przestrzeń biurową wokół siebie. Liczy się komfort pracy zarówno Twój, jak i pracowników, ponieważ to przekłada się bezpośrednio na efektywność pracy.

Jeżeli dopiero zaczynasz prowadzenie własnej działalności, zrozumiałe jest to, że szukasz oszczędności. Warto wtedy szukać jej tam, gdzie nie będzie miała ona wpływu na Twoją pracę. Jeżeli Twoja firma liczy więcej niż 8 pracowników, jednak nie polega na organizowaniu spotkań z klientami, nie szukaj oszczędności w powierzchni biura, tylko np. w lokalizacji lub dostępności sali konferencyjnej. Natomiast jeżeli specjalizujesz się w branży sprzedażowej, pokój do przyjmowania klientów i dobra komunikacja czy parking, to podstawa. Szukaj wtedy oszczędności w jeszcze innym aspekcie. W ten sposób nie ucierpisz ani Ty, ani Twój portfel.

źródło zdjęcia: freepik.com

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments