Nasycenie rynku e-commerce sprzyja coraz większej konkurencji w sieci. Zjawisko to jest bardzo pożądane z punktu widzenia konsumentów. Czy jednak cieszą się z niego sprzedawcy? Więcej sklepów internetowych oznacza przecież większą konkurencję, a z tym mogą się wiązać trudności w nawiązywaniu trwałych relacji z klientami. Co zrobić, by zostać zapamiętanym i zdobyć zaufanie kupujących?
Każdego roku przybywa nowych sklepów internetowych. Wiele z nich musi konkurować z wielkimi i znanymi markami, które przeznaczają na reklamę znaczną część swojego budżetu. Nie znaczy to jednak, że mały sklep nie będzie się w stanie wyróżnić. Dbałość o profesjonalne podejście do klienta, wizerunek firmy w sieci oraz spójną identyfikację wizualną on-line i off-line potrafi wiele zdziałać.
Jak się wyróżnić?
Wiele marek, nawet tych, które należą do dużych i znanych sklepów internetowych, zapomina o tak istotnej rzeczy, jak taśmy z nadrukiem. Tymczasem jest to bardzo istotna część identyfikacji wizualnej. Taśmy z nadrukiem stanowią subtelną, nienarzucającą się reklamę, która jednak ma doskonałe działanie. Nadrukowane na taśmie klejącej logo, adres strony www, czy hasło reklamowe oddziałują na klientów i zapadają w ich pamięć. Jeśli kolorystyka i logo są spójne z tym, co klient widział na stronie internetowej, jest spora szansa, że zostaną zapamiętane, a przy nadarzającej się okazji klient powróci do sklepu.
Zastosowanie
Warto wspomnieć w tym miejscu, że taśmy z nadrukiem mogą mieć szereg różnych zastosowań. Począwszy od pakowania towaru w sklepie internetowym, a skończywszy na taśmach policyjnych przeznaczonych do zabezpieczania miejsca zbrodni. Jednak, jako że niniejszy artykuł dotyczy e-biznesu, skupmy się na tych pierwszych.
Taśmy z nadrukiem stosowane do pakowania przesyłek mają w tym przypadku dwie ważne funkcje. Jedną z nich jest zabezpieczanie produktów poprzez zaklejanie przeznaczonych do ich pakowania kartonów tekturowych, drugą jest branding, czyli budowanie świadomości marki wśród klientów. To jedna z najtańszych form reklamy, która jednocześnie jest świadectwem profesjonalizmu firmy oraz rzetelnego podejścia sprzedawcy do sprawy obsługi klienta.
Taśmy klejące z nadrukiem znajdują zastosowanie w sklepach internetowych, innej sprzedaży wysyłkowej oraz sklepach stacjonarnych, które zajmują się sprzedażą towarów wielkogabarytowych i oferują ich dostawę do domu klienta. Taśmy z nadrukiem często wykorzystuje się też do oznaczania składowanych w magazynie paczek oraz ochrony delikatnych towarów przed przypadkowym uszkodzeniem w transporcie. W tym ostatnim przypadku doskonale sprawdzają się taśmy z nadrukiem „Uwaga! Szkło”, „Uwaga nie rzucać” itd.
Korzyści
Taśmy z nadrukiem są nieznacznie droższe od zwykłych taśm klejących stosowanych do zabezpieczania przesyłek. Jest to jednak wydatek, który się opłaca i przynosi sprzedawcy wiele korzyści. Dlatego ważne jest nie tylko to, czy taśma pakowa jest trwała i ma mocny klej, ale również to, co na niej umieścimy.
Nadruk może zawierać logo firmy, jej dane teleadresowe, hasło reklamowe albo informację o tym, że w paczce znajdują się kruche przedmioty i należy obchodzić się z nimi ostrożnie. Jest też wiele innych możliwości. Producenci taśm dostosowują się do potrzeb swoich klientów i nanoszą nadruki zgodne z ich wytycznymi. W ten sposób sprzedawca buduje świadomość marki wśród klientów i zwiększa szanse na to, że ci powrócą do niego w przyszłości.
Niezwykle ważna jest też spójność identyfikacji wizualnej. Dbałość o takie detale jak kolorystyka taśmy korespondująca z kolorystyką strony internetowej pomaga klientom zapamiętać, z jakiego sklepu pochodzi przesyłka, co zwiększa szanse na zdobycie klienta powracającego.
Nie bez znaczenia jest tutaj estetyka przesyłki. Nawet towar zapakowany w zwykły tekturowy karton, do którego zabezpieczania użyto taśmy z nadrukiem, może prezentować się bardzo efektownie i estetycznie. Warto pamiętać także o tym, że przesyłka, zanim dotrze do odbiorcy końcowego, przechodzi przez wiele różnych rąk. Jej magazynowanie, sortowanie i dostarczanie na miejsce docelowe oznacza, że reklama pozostaje widoczna dla osób pośredniczących w jej przesyłce. A ponieważ większość ludzi ma dobrze rozwiniętą pamięć wzrokową, często mimowolnie zapamiętuje widziane wcześniej hasła, adresy stron www i inne detale, które może wykorzystać w przyszłości.
Zaprojektuj swoją taśmę
Spersonalizowane taśmy z nadrukami bez przeszkód można dostosować do wymagań firmy. Dotyczy to zarówno tego, co zostanie na nich nadrukowane, jak innych parametrów, takich jak długość i szerokość. Najczęściej umieszczaną na taśmie informacją jest logotyp firmy oraz adres www. Przedsiębiorcy mogą mieć jednak inne, niestandardowe pomysły na promocję swojej firmy, dlatego większość producentów taśm umożliwia zamówienie dowolnie wybranego nadruku oraz koloru taśmy.
Choć wielu przedsiębiorców zapomina, że taśma do pakowania przesyłek może być nośnikiem ważnych informacji i sposobem na promocję, warto wspomnieć, że jest to tania i skuteczna metoda reklamy oraz identyfikacji wizualnej firmy.
Więcej informacji na temat taśm z nadrukiem znaleźć można na stronie https://e-hurtownia-opakowan.pl/