Jak bada się kosmetyki przed dopuszczeniem do sprzedaży?

Jak bada się kosmetyki przed dopuszczeniem do sprzedaży?

Promocja i Reklama

Wprowadzając nowy produkt na rynek, musimy mieć pewność, że jest on nie tylko efektywny, jeśli chodzi o samo działania, ale przede wszystkim bezpieczny dla konsumentów. Najskuteczniejszym sposobem jest wykonanie badań laboratoryjnych w zakresie składu danego produktu.

Rzeczywisty skład kosmetyków

Będąc importerem kosmetyków, nie zawsze mamy pewność, że dany skład jest rzeczywiście zgodny z rzeczywistością. Wprowadzając produkt na rynek, musimy być pewni, że jest on bezpieczny. Leży to w interesie konsumentów, ale też producentów oraz dystrybutorów.

Wprowadzenie fałszywego czy powodującego skutki uboczne kosmetyki może bowiem zrujnować naszą reputację i przyczynić się do olbrzymich strat finansowych przedsiębiorstwa.

Badania w profesjonalnym laboratorium

Dlatego warto skorzystać z oferty profesjonalnego laboratorium i wykonać serie badań, które całkowicie wykluczą występowanie szkodliwych składników i potwierdzą zgodność składu z rzeczywistością.

Rodzaje przeprowadzanych badań

Jednym z wielu są badania chemiczne, gdzie sprawdza się między innymi, jaka jest:

  • zawartość substancji lotnych;
  • suchej pozostałości;
  • chlorków, a także;
  • odczyn pH wyrobu;
  • gęstość;
  • stabilność produktu w podwyższonej i obniżonej temperaturze.
  • trwałości piany;
  • zdolności pianotwórcze.

Ważna jest z punktu widzenia zdrowia konsumenta zawartość wolnych alkaliów żrących czy metali ciężkich. Badaniu podlega także samo opakowanie. Przepisy wymagają tutaj, aby opakowania do kosmetyków wykazywały szczelność i wytrzymałość do pięćdziesięciu stopni Celsjusza, jeśli chodzi oczywiście o aerozole.

Ze względu na bezpieczeństwo prowadzi się także badania stabilności i kompatybilności produktu z opakowaniem. Testy przeprowadza się w temperaturze pokojowej oraz w zamrażarkach i cieplarkach. Celem testów zgodności jest zagwarantowanie, że nowe, jak i zmodyfikowane produkty spełniają wymagania jakości fizycznej, chemicznej i mikrobiologicznej.

Testujący sprawdza funkcjonalność opakowania, ale także jego ogólną estetykę. W tym przypadku każde badanie jest uzgadniane ze zleceniodawcą, gdyż różne są potrzeby producentów w tej materii.

Okres przydatności do użycia

Określenie przydatności produktu do sprzedaży i dystrybucji nie może być właściwe i precyzyjne, jeśli nie wiemy, jak długo dany kosmetyk nadaję się do użycia. Celem ustalenia tego faktu są przeprowadzane badania starzeniowe określające trwałość produktu kosmetycznego. Ich zastosowanie pozwala nam stwierdzić czy dany produkt będzie przez cały czas użytkowania gwarantował te same właściwości.

Co to w praktyce oznacza? To odpowiedź na pytanie, czy na przykład po otwarciu opakowania z dnia na dzień, fabryczne, pierwotne właściwości nie będą znikały lub redukowały się. Jednak badania te mają na celu przede wszystkim zagwarantowanie bezpieczeństwa produktu w całym okresie użytkowania przez konsumenta.

Podczas tego typu testów symuluje się warunki używania danego kosmetyku. Poddaje się go działaniu zróżnicowanej temperatury oraz klasycznym testom imitującym zachowania większości użytkowników. Na przykład pozostawianiu danego opakowania otwartego.

 

hamilton.com.pl

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o